Whitepaper: optimaliseer voor hybride werken

Als Facility Manager sta je voor de uitdaging om de werkomgeving te optimaliseren voor het hybride werken. Ontdek hoe je jouw kantoor zo inricht dat collega’s er graag samenkomen, ...
| 07/12/2023 - Office Management

Thuiswerk in 5 verschillende ruimtes

Hot desking, ook bekend als flex office, staat synoniem voor flexibiliteit en productiviteit. Des te meer reden om vaker van werkplek te veranderen, zelfs tijdens het telewerken. Slaapkamer, woonkamer, ...
| 29/11/2023 - Office Management

DASSY lanceert innovatieve en milieubewuste collectie werkkledij

De Belgische producent van werkkledij DASSY brengt een innovatieve, duurzame kledinglijn op de markt. CEO Veronique Mulliez stelde de ‘ViVid’-collectie voor op de gerenommeerde veiligheidsbeurs A+A in Düsseldorf. Het ...
| 08/11/2023 - Office Management

Idewe onderzocht technostress bij Belgische werknemers

Externe dienst voor preventie en bescherming op het werk Idewe peilde in samenwerking met KU Leuven bij 1.027 werknemers en zelfstandigen in België naar de mate waarin zij ‘techno-stressoren’ ...
| 24/10/2023 - Office Management

Hybride werken stimuleert diversiteit, gelijkheid en inclusie

In het voorjaar van 2020 brak de covid pandemie uit. We gingen massaal telewerken, met vallen en opstaan. Vandaag zijn heel wat werknemers - al of niet verplicht - ...
| 23/10/2023 - Office Management

Strategische personeelsplanning voor de toekomst

In vrijwel alle sectoren hoort men dezelfde noodkreet als het gaat om de personeelsproblematiek: er is een chronisch tekort aan geschikte medewerkers. Een strategische personeelsplanning dringt zich op en ...
| 28/09/2023 - Office Management

Overdaad aan data schaadt

Digitalisering is de niet te missen toekomst voor Facility Management, horen we wel vaker op zowel nationale als internationale congressen. Data verzamelen, analyseren en inzetten voor het nemen van ...
| 19/09/2023 - Office Management

Aandacht voor inclusief hybride werken

Hybride werken is in vele bedrijven de norm geworden. Hoewel de verdeling van de werktijd tussen kantoor en thuis door velen gewaardeerd wordt, is het niet voor iedereen even ...
| 19/09/2023 - Office Management

Brussel in een woelige Europese kantoormarkt

In een Europese kantoorhuurmarkt die er de eerste helft van 2023 met -15% op achteruitging t.o.v. het vijfjaarlijks gemiddelde en zelfs -21% lager uitkomt op jaarbasis, blijkt Brussel er ...
| 15/09/2023 - Office Management

Trevi vereenvoudigt verhuizen voor werknemers

Residentieel vastgoedspecialist Trevi creëert een gloednieuwe afdeling: Trevi Relocation. Deze afdeling heeft als doel de verhuis van buitenlandse medewerkers naar België te vereenvoudigen. Het biedt de volledige verhuisbegeleiding aan ...
| 13/09/2023 - Office Management

Leerbehoeften omzetten in leeroplossingen

Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van het belang aandacht te schenken aan ‘Learning & Development’ (L&D) om hun strategieën te verwezenlijken. Tevens zijn werknemers steeds meer vragende partij ...
| 11/09/2023 - Office Management

Soft skills ondergewaardeerd ten opzichte van traditionele vaardigheden

Vandaag focussen bedrijven zich op het stabiliseren en de groei van hun modellen, markten en toeleveringsketens. Om groei anno 2023 te bewerkstelligen, worden andere eisen gesteld aan de leidinggevende ...
| 06/09/2023 - Office Management

Verrassende ommezwaai

Hybride werken is in eigen land op grote schaal veralgemeend. Onder druk van het Corona-virus kwam het faciliteren van thuiswerken in een stroomversnelling. IT-bedrijven die zich hadden toegespitst op ...
| 01/09/2023 - Office Management

Vooruitzichten voor Europese kantoormarkt

Het Britse vastgoedbedrijf Savills, gevestigd in Londen, publiceerde haar halfjaarlijks ‘European Office Outlook report’. Het concludeert dat de dalende beschikbaarheid van kwalitatieve kantoren op aantrekkelijke locaties de Europese verhuurmarkt ...
| 29/08/2023 - Office Management

Internationale kandidaten als oplossing voor de 'war for talent'

Het tekort aan talent baart heel wat organisaties zorgen. Gebrek aan talenkennis bijvoorbeeld is voor veel werkgevers een deal-breaker, wat maakt dat tal van vacatures niet ingevuld geraken en ...
| 24/08/2023 - Office Management

Copyright © 2023 Business Interactive Media
Contact us :

Designed by ICI Solutions